Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2012. november 18., vasárnap

15.979 - Dr. Kolozsy Sándor.C.D.V.A: Ma 56-évvel ezelőt, 1956. Október, 23.-án amikor pesten kitört a Forradalom? Szerintem a Magyar Szabadságharc

From: Ignácz Antal
Sent: Tuesday, October 23, 2012 6:22 PM
To: Kutasi József Antal
Subject: Az 1956-Október.23-as Magyar Szabadságharcos 56.dik éves megemlékezési Unnepély a Sydneyi Rookwoodi Magyar temetroben, délelott 10.óra 30.kor

 

 

Ma 56-évvel ezelőt, 1956. Október, 23.-án  amikor pesten kitört a Forradalom? Szerintem a Magyar Szabadságharc.

 

 

Fiatal 18-éves Kolozsi-y Sándor képét lehet látni, a ball sarokban a kinyitott kocsi ajto ablakán, majd bekarikázott de kinagyítva svájci sapkával .

Majd kőzépen a Kossuth téren elfogott tank tetején a zászlót tartó egyén hátamegett útkaparó hosszú kabátban,svájci sapkával,

 de kinagyitva is a fej látható , a feketefehér összerakott kép jóbb sarkán létező kocska kép, már 1957-év elején készűlt Helmond hollandiában.

a ball sarokban alul a 1957-év elején, Helmondba a Falvay József, Kolozsy Sándor, és a néhai Kránitz Jószef látható,

majd a ball sarokban megintcsak én,. Ezeket a kis korabeli képeket csakis azért tettük fel, hogy a különböző könyvekben megtalált régi képeket össze

lehessen hasonlitva megállapittani, hogy én vagyok e? Vagy sem:?

A nagy szines  kép, már évekkel ezelőtt itt lett felvéve az 1981-ben egy életnagyságú bronz szobor alkotásommal,

Cleveland Ohió Amerikában 125-szobrász között  

az Árpád Akadémián

---------------------------------------------------------

 

Kedves Bajtársak, Magyar testvérek, Világszerte!

 

 Kolozsvári szűletésű létemre, 1944.Szeptember.4.-én 6-éves koromban Anyámmal,

 és a Mostoha apámmal menekűltkén dunántúlra, Győr-Ménfőcsanakra kerűltem.

 Győrbe jártam felsőbb iskoláim.

1956. Október. 24.én hajnalba a rádiót halgatva hallottuk az elöző 23.dikai délutáni, estéi esetet, hogy Pesten kitőrt a Forradalom,

Szerintem az Szabadságharc volt. 18-éves fejjel,  énis rohantam kis az Állomásra,

és vonattal hamarossan Győrbe, a Vagon gyár elé, ahol már egy óriási tőmegű nép gyűlekezett össze .

Plakátokkal egyűtt órdibálva, hogy le a Kommunistákkal, ki az oroszokkal!

Nemakarok részletes lenni, de onnan marsoltunk be az állomás elé a Fokház előtt ahol kiengedttűk a foglyokat,

 és ott lőték le az ávósok az egyik ablakból előttem a Halász Ödön iskolatársamat.

Később az Ávós laktanya, majd a vagongyári tehrautók tetején Mosonmagyaróvár, és Budapest következett.

Aztán sebesűlten énis bekerűltem az Orvostudsomány Egyetem Alaksorában a tőbbi fiatal sebesűltel egyűtt, később november közepén,

  Néphez álló kiskatonák bennünkwet teherautókrta dobálva megsem álltak az Osztrák határig.

 Amig meg az Orosz tankok kisértek ki bennünket egy bizonyos távban a jobboldali szántásokban egészen a határig

a két éves Hollandiai Helmondi életem után, 1958-évvégén Ausztráliába kivándoroltam

 

Annak ellenére, hogy évtízedekkel ezelőtt Sydney és környékén, tőbb száz, meg ezer

56-os Szabadságharcos élt, és jelentek meg,

az Austráliai Fűggetlen Szabadságharcos Szővetségünk rendezvényén,

de sajnos ma az 56-dik éves évfordulóra márcsak kb 20-30-an jelentek.

Lassan már mindenki kihalt az évek során!

 

Énis ott vagyok középen a szűrkés kékes kabátban, az otthoni 56-os, és 56-éves zászlóval

amelyen a néhai Halász Ődön iskolatársam megőlt szabadságharcos vérfoltjai láthatók

és a Dr. Orbán Viktor Miniszterelnök úr aláírása, amit 2000-ben írt alá, az itteni Olimpai játékok

alatt, a Magyar követségen megtartott vendég látó ünnepségen.

 

 

Vitéz. Bene Ferenc. az Ausztráliai Fűggetlen Szabadságharcos Szővetségűnk  elnöke,

a

kolozsvári szűletésű Református Pap, Péterffy Kund, és a gyermekei középen.

 

 

A már megjelent, és kis számú megöregedett 56-os Szabadságharcos Csoport.

 

 

Vitéz Bene Ferenc, és a kis Péterffy lánykával az űnnepi koszúval kezében.

Következőként én Dr. Kolozsy Sándor, Szabadságharcos, de már 75-éves fejjel

a győrből származó az 56-éves régi három színű Magyar zászlóval amin a Halász Ödön

iskoltásam vér foltjai vannak. Aki ott lőték le mellettem 56-évvel ezelőtt a győri állomás

és a Fegyház előtti előtti téren

 

Végezetűl a hátramaradtt megöregedett kis 56-os csoport, mert már a tőbbiek it is vannak belőlük

eltemetve,ebben a temetőben.

Most már lassan ránk kerűl a sór, és aztán találkozunk a Hadak utján, a Csaba seregében.

 

Mindenkinek minden jót, Isten áldást népünkre a Kárpátmedencében.

Űdv mindekinek: Sándor.

Dr. Kolozsy Sándor.C.D.V.A.

Szabadságharcos-56.

Szobrászművész.

www.kolozsy.com.au

Sydney-Blacktown.

Ausztrália.